loading...
مدرسه سرمایه گذاری
کامران بازدید : 49 پنجشنبه 27 آذر 1399 نظرات (0)

 

در این نوشته روی سخنم با کسانی است که می خواهند در بازارهای مالی و معامله گری به یک حرفه ای تبدیل شوند.

آیا شما این قصد را دارید؟

تا حالا به این فکر کرده اید که از حالت معامله کردن به صورت آماتور خارج شوید و وارد دنیای حرفه ای گری در این شغل شوید؟

 

من خیلی این جمله را شنیده ام و مطمئن هستم که شما هم بارها آن را شنیده اید:

«بورس شغل دوم، درآمد اول»

راستش را بخواهید هرگز به این جمله باور نداشته ام.

اتفاقا من احساس می کنم که اگر به بورس به عنوان شغل دوم نگاه کنید هرگز نمی توانید سودی از آن ببرید.

من نمی خواهم بگویم که شغل و کسب و کار خود را رها کنید و مشغول معامله گری در بورس شوید.

خیر.

من می گویم اگر شما در حال حاضر در کنار شغل فعلی تان به معامله گری در بورس مشغول هستید نگرش تان را به این شیوه عوض کنید که:

در کنار معامله گری در بورس به شغل فعلی تان مشغول هستید.

در ظاهر امر هیچ تغییری به وجود نیامده است اما در باطن نگرش شما این بار نسبت به بورس و معامله گری در آن تغییر کرده است.

در حالت دوم بورس شغل اصلی شماست و درگیری ذهنی شما بیشتر حول و حوش بورس می چرخد تا شغلی که دارید.

در این حالت این ذهنیت را پیدا می کنید که کم کم باید در شغل تان به یک حرفه ای تبدیل شوید.

من هیچ معامله گر حرفه ای بورس سراغ ندارم که بگوید بورس شغل دوم من است.

اگر شما سراغ داشتید حتما به من هم بگویید.

مگر نشنیده اید که می گویند ۹۰ درصد افرادی که در بورس فعالیت می کنند معمولا ضرر می کنند؟

به نظر شما حرفه ای های بورس جز ۹۰ درصد ضررده هستند یا ۱۰ درصد سودساز؟

هر چند بسیاری از معامله گران حرفه ای مستقیما به این موضوع اشاره می کنند که از زمانی که به بورس به عنوان شغل اصلی خود نگاه کرده اند موفقیت شان در این بازار شروع شده است اما آنهایی هم که به این موضوع اشاره نمی کنند وقتی کمی بیشتر زندگی شان را واکاوی می کنی می بینی که بورس و معامله گری در آن شغل اصلی این افراد است.

بعضی افراد می گویند هر زمان در بورس به یک درآمد پایدار رسیدند آن موقع بورس را به عنوان شغل اصلی خود نگاه می کنند.

اما این اتفاق هرگز نمی افتد.

بازار بورس بسیار هوشمند است هرگز کسانی را که به آن اهمیت نمی دهند و به اندازه کافی برای آن وقت نمی گذارند به سود نمی رساند.

 

شما هم خودتان را گول نزنید اگر نمی خواهید درگیر جزئیات معامله گری در بورس شوید و به عنوان یک شغل جانبی به آن نگاه کنید وارد معامله گری در آن نشوید بلکه سرمایه گذاری بلند مدت در آن داشته باشید.

یعنی اینکه مازاد پول خود را روی سهم های بنیادی خوب سرمایه گذاری کنید و تا چندین سال به آن کاری نداشته باشید.



منبع: مدرسه سرمایه گذاری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 274
  • بازدید سال : 2,168
  • بازدید کلی : 7,052